Montag, 9. Juli 2012

Ei-Fußball-Kissen - Egg-Football-Pillow

Ich habe selten einen konkreten Plan für ein Projekt. Ich suche Stoffe aus, fange an zu nähen und schaue Schritt für Schritt wo die Reise hingeht. Pläne werden verworfen, Stoffe ausgetauscht. So kommt es, dass dieses Kissen irgendwie an einen Fußball oder ein gekochtes Ei erinnert ;) Ich mag die Farben und das Quilting aber sehr.

I seldom have a specific plan for a project. I select fabrics, start to sew and see step by step what the result will look like. Plans get discarded, fabrics exchanged. So it happens that this pillow looks like an egg or football ;) I like the colours and quilting.


Egg? Football? orange-yellow-pillow


Binding ist Crosshatch in Coffee.

Binding is Crosshatch in Coffee.

binding detail cross hatch brown


Die Rückseite ist aus Resten zusammengesetzt.

The backing is pieced from left-overs.


pillow back


Stoffe/Fabrics :

Millie's Closet - Dots in Yellow
Millie's Closet - Closet Coat in Yellow
Kona Cotton School Bus
Kona Cotton Papaya
Kona Cotton Corn Yellow
Kona Cotton Cardinal
Kona Cotton Canary
Timeless Treasures Sketch Crosshatch in Coffee

Mit diesen Stoffen werde ich jetzt noch ein zweites Kissen nähen. Vlt. nochmal Drunkards  Path? Mal schauen ;)

There will be a second pillow with this fabrics. Maybe again Drunkards Path? We'll see ;)
 



Sew Happy Geek

Ciao
Susanne

Kommentare:

Tina hat gesagt…

Genial! Mal was ganz anderes und die Farben sind genau mein Ding!
LG Tina

Susie at ProsperityStuff hat gesagt…

Beautiful! I love the hexagons and the quilting! Nice work!

Franziska hat gesagt…

ich find's schön, wie die Farben zusammen passen. Ich bin ja sonst nicht so der Gelb-Typ, aber das hier gefällt mir.

Jeanette hat gesagt…

Lovely pillow. I love the hexagon, it looks like a soccer ball. It would be a lovely gift for a child that loves to play soccer.

Trinchen hat gesagt…

Das ist ja klasse! Die Farben sind so herrlich sommerlich!
Hast Du wunderbar gemacht!

Kat hat gesagt…

Your pillow is beautiful! I love the hexagon circle! Very creative and fun colors, with great quilting lines.

Alex hat gesagt…

So cute. I love the combo of hexagons with the fabric! The circle looks very organic and worked really well within the framing oval! Great job

Deborah hat gesagt…

Your color choices are perfectly beautiful! Love the hexagons, too!

Bunny hat gesagt…

Great colours, love all the fabrics nice to design your own.

Mary Ann hat gesagt…

Lovely pillow:) It would be a great gift idea for a soccer fan.

Sheila hat gesagt…

Lovely pillow and really great colors .

Susan Being Snippy hat gesagt…

Traditional patterns made modern and I love yellow!

Kati hat gesagt…

I love this! What a great combination of fabrics and design. That circle of hexagons is so fun! Thanks for linking up to WIP Wednesday.

Linda hat gesagt…

Beautiful! nice work

Marjorie's Busy Corner hat gesagt…

I like your pillow too....very cute

Kirstin hat gesagt…

Ich muss noch sooo viel lernen, wenn es ums Quilten geht. Du hast hier so tolle Sachen gemacht. Da werde ich jetzt öfter vorbei schauen und mich ein bisschen inspirieren lassen. OK?!

Liebe Grüße von Kirstin

JanetK hat gesagt…

That pillow is beautiful - great composition with the hexies and oval shapes!

Regina hat gesagt…

Hexies mal ganz anders und deine Stoffwahl ist wunderbar!

123-Nadelei hat gesagt…

mal eine ganz andere Technik mit integrierten Hexagonen, sehr interessant und inspirierend.
Gruss aus Thüringen
Ute