Mittwoch, 1. August 2012

Platzdeckchen - Placemats

Heute gibt es ein Platzdeckenchen-Set zu sehen. Quasi eine Auftragsarbeit für meine Tante. Die Vorgabe war nur, dass die Farben möglichst gedeckt bzw. nicht vorhanden sein sollte ;) Da passte der Stoff aus der Salt Air Kollektion gut. Der ist schön edel und dezent. Dazu habe ich nur Kona Cotton Coal und Medium Grey verwendet für die Besteckablage. Ich habe mir meinem liebsten Freihand-Quiltmotiv gearbeitet. Diese geschwungenen Linien sind so schön organisch.

Today I can show you a set of placemats. They were ordered by my aunt. The only demand was that they should be colour neutral and restrained. So my Salt Air fabrics were a good choice. I only added Kona Coal and Medium Grey. I quilted with my favourite FMQ design.


Moda - Cosmo Cricket - Salt Air - Sea Garden in Ocean



 
Moda - Cosmo Cricket - Salt Air - Sea Garden in Mist

Quilted Placemants

Für die Rückseite habe ich Leinen verwendet. Das gibt eine schöne Stabilität.

For the backing I used linen. I like the stiffness.

Quilted Placemants

Ciao
Susanne

Kommentare:

herbst-zeitlos hat gesagt…

Hallo Susanne,
hübsch geworden, die "farblosen" Platzdeckchenfür Deine Tante. Mit kräftigeren Farben würde ich sie glatt adoptieren >lach<.
LG, Christa

Valomea hat gesagt…

Die sind ja ein Traum! Was nähst du innen 'rein?
LG
Valomea

Maria hat gesagt…

Hallo Susanne,
gefällt mir sehr gut ... die Farblosigkeit :)
LG Maria

Franziska hat gesagt…

superschön!

Trudi hat gesagt…

So edel kann "farblos" sein..... das Quiltmuster gefällt mir auch super gut!
Liebe Grüße
Trudi

Claire Jain hat gesagt…

The placemats are beautiful! I love the quilting :-) I love all of those snippets of Terrain fabric in your header, too. I'm making a Terrain quilt right now, and I just can't get enough of that fabric line. Thanks for sharing :-D

wannabequilter.com hat gesagt…

Beautiful!

Ellie Q hat gesagt…

Gorgeous placemats!

LynCC hat gesagt…

These are really pretty. :)

Jenniffier hat gesagt…

I really like the quilting you did on those. They look great!

Debbie hat gesagt…

oh these are beautiful! Love the use of linen & your quilting - awesome! Would love it you wanted to link these up to Tuesday at the Table next week!

leanne hat gesagt…

great placemats and I love your quilting :)

Karen hat gesagt…

Very elegant placemats. I like the quilting. Thank you for the inspiration.

Miri hat gesagt…

Terrific placements...the quilting and fabrics together are perfect-like long waves on the sea.

Sarah Craig hat gesagt…

Susanne, those are beautiful!! Love the fabric, the quilting, everything! Whoop whoop!!