Montag, 15. Oktober 2012

Name fabric pillow/Kissen

Mal wieder ein bei Spoonflower bestellter Namensstoff. Es ist der feste Twill. Ideal für schnelle Kissen. Eine kleine Auftragsarbeit für ein besonderes Geschenk.

Again a spoonflower printed name fabric. It is the twill. Great for making quick pillows. An order for a special gift.


Hinten mit Reißverschluss. Nichts Spektakuläres ;)

The back has a zip. Nothing spectacular ;)

Printed name fabric pillow

October Finishes

Schon etwas aufgeregter bin ich bei diesem Bündel. Dies wird eine neue Tasche für mich. Bei den beiden roten Stoffen bin ich mir noch unsicher, welchen ich nehme (Keder und Innentaschen). Von der Stoffauswahl bis zum fertigen Objekt kann bei mir ja viel passieren ;) Für mich neu war auch, dass ich konkret Stoff für ein Projekt ausgesucht und bestellt habe. Diesen Flea Market Druck mit den großen Blumen musste ich einfach haben. Der gleiche Druck in einer anderen Farbe werdet ihr in größeren Mengen auch bald wiedersehen, versprochen ;)

I am a little more excited about this bundle. This will become a new bag for me. I am not quite sure which one of the red fabrics I will use (piping and inner pockets). A lot can happen from selecting fabrics to the finished project in my case ;) New for me was selecting and ordering a fabrics exactly for a planned project. Normally I mix match from stash. But I had to have this bouquet fabric. You will see more of this print in another colour way soon, I promise! ;)

Flea Market Fancy Fabric Eyelet in Grey
Apple of My Eye - Herringbone in Red
Oops-a-Daisy Gingham in Crimson
Flea Market Fancy Bouquet Turquoise

Weekender Bag kick-off

The perfect blog hop for this!


Ciao
Susanne

10 Kommentare:

Franziska hat gesagt…

Hier neben mir steht (noch) ein kleines aber feines Bundle Flea Market Fancy. Ich bin ja (leider) schwach geworden. Ich freue mich schon riesig auf mein Projekt. Irgendwann... Wenn die Kinder 18 sind oder so... ;)

Kristan hat gesagt…

It's going to be so pretty! The pillow is really nice. I like the idea of printing name fabric at Spoonflower.

made by ChrissieD hat gesagt…

Popped over from Quilt Story - loving the cushion and the Spoonflower fabric and you're about to make the Amy Butler's Weekender bag - I on the brink of making it myself. Looking forward to hearing how you go on! :)

Allison hat gesagt…

nice pillow :) and that stack of fabrics is lovely!

FabricFascination hat gesagt…

Those fabrics are wonderful, I look forward to seeing your finished bag.

Chez Roo hat gesagt…

Your bag will be awesome! Great colour combo. And that Spoonflower text cushion is amazing!

Kristy @ Quiet Play hat gesagt…

Love the text cushion! Great idea for a gift!

Nice stack of fabrics for your new bag too!

solange ich nähe... hat gesagt…

Liebe Susanne
der Polster sieht super aus! Bin schon auf die Tasche gespannt.. die Farbkombination gefällt mir seeehr gut :-)
ps: Vielleicht hast du ja auch Lust hier mitzumachen?
http://solangeichnaehe.blogspot.co.at/2012/10/mach-mit-beim-1ten-solange-ich-nahe.html

ganz liebe Grüße
Manuela

Marie hat gesagt…

Love the fabric in the pillow! So very unique and personal - heading over to check it out. Thanks for the tip!

Kathy@KayakQuilting hat gesagt…

Your fabric choices for the bag are beautiful!

LinkWithin

”related