Sonntag, 16. Dezember 2012

Not so spring deer pillow/Kissen

Ich steh ja total auf süße Paper Piecing Anleitungen. Als ich dann Juliannas Not So Spring Deer Kissen sah, musste ich da Anleitung gleich nachnähen. Ich habe es sehr dezent in rot-grau gehalten. Passt so auch noch nach Weihnachten auf meine Couch.

I love cute paper piecing patterns! When I saw Juliannas Not So Spring Deer pillow I had to sew her pattern. I made it quite simple with red and grey. So I can use it after Christmas too.

Not so spring deer pillow

Die Rückseite auch ganz schlicht mit verdecktem Reißverschluss. Diese Art einen RV einzunähen kannte ich nur aus Amy Butlers Taschenanleitungen. Ich kam aber erst durch eine andere Bloggerin auf die Idee, das auch für Kissenhüllen zu nehmen. Ist ganz simpel und man hat eine kuschelige Rückseite ohne störenden RV.

The back is made with a hidden zipper. I used this way in Amy Butlers bag patterns before but using it on a pillow didn't come into my mind before I saw this on a blog. Its a quick way to get a soft pillow back without disturbing zip.

Not so spring deer pillow back

Essex Linen Yarn Dyed Black (LOVE!)
Moda - Joy - Falling Snow in Berry

Ciao
Susanne

Kommentare:

Franziska hat gesagt…

das Kissen ist toll! Es kann auch wirklich noch nach Weihnachten bleiben.
Gibt es eine Anleitung für den verdeckten Reißverschluß? Das sieht genial aus!

lucymade hat gesagt…

Love that deer! It is so striking and modern!

Scrapatches hat gesagt…

Pretty pillow. Very nice design and use of color ... :) Pat

Nik at boldgoods.com hat gesagt…

I love the pillow! I also love using the black yarn-dyed essex, such pretty depth.

heather hat gesagt…

Great pillow

Nancy@OwensOlivia hat gesagt…

I love the color combo!

Casey York hat gesagt…

Love the pillow, and the colors you chose are great! Nice work!

capitolaquilter hat gesagt…

The pillow is amazing. Love how it turned out.

Kat hat gesagt…

This is very pretty. I love the colors you chose and the hidden zipper is a great idea!

LynCC hat gesagt…

Love the linen - was it hard to paper piece with it?

Newbie Jen hat gesagt…

Love this pillow, it is so striking!

JanetK hat gesagt…

I saw that pattern too - you did a great job with your pillow!